سطح درد لیزری؛ کدام دستگاه لیزر درد کمتری دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1402
بازدید : 111
نویسنده : کتابخونه


اگرچه لیزر محبوب ترین، کم دردترین و دائمی ترین روش از بین بردن موهای زائد بدن است. اما همچنان در طول لیزردرمانی متوجه درد و سوزش در پوست خود خواهید شد. اما انتخاب روش و دستگاه مناسب می تواند درد لیزر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و شما را از نگرانی رها کند. پس با ما همراه باشید تا بدانید با توجه به نوع پوست خود کدام روش و دستگاه لیزر را انتخاب کنید.

آیا درد لیزر طبیعی است؟

ابتدا باید درد الکس کندلا بررسی کنیم که آیا دردی که در طول لیزر احساس می کنیم طبیعی است یا خیر.

دستگاه های لیزر موهای زائد از انرژی حرارتی بالایی استفاده می کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی لیزر به پوست شما برخورد می کند، مقداری درد و سوزش در ناحیه و بافت ناحیه لیزر شده احساس کنید. بنابراین این درد کاملا طبیعی خواهد بود.

سطح درد لیزری

بگذارید این باور غلط در ذهن شما ایجاد شود که هر چه دستگاه و سیستم لیزر آن موثرتر باشد، بیشتر به پوست شما آسیب می رساند. زیرا امروزه با پیشرفت و استقبال از لیزر موهای زائد بدن، دستگاه هایی وجود دارند که علاوه بر موثر بودن، درد بسیار کمی نیز ایجاد می کنند. زیرا این دستگاه ها دارای طول موج مناسب با ژل خنک کننده هستند.

از طرفی طول موج دستگاه ارتباط مستقیمی با نفوذپذیری آن روی پوست دارد اما برای از بین بردن موهای زائد بدن نیازی به نفوذ بالای پوست نیست. بنابراین اگر وسیله ای باعث درد بیشتر می شود به این دلیل است که به لایه های متعدد پوست شما نفوذ می کند که می تواند به پوست شما آسیب برساند و زیبایی عکس های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل موثر بر میزان درد لیزر

عوامل زیادی بر میزان درد شما در طول لیزر درمانی تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به پوست ناحیه مورد نظر اشاره کرد. به عنوان مثال، درد لیزر در ناحیه بیکینی بیشتر از درد پا است. حتی جنسیت نیز می تواند عاملی در درد شما باشد. از آنجایی که پوست زنان لطیف تر است، در مقابل مردان احساس درد بیشتری می کنند. اما مهمتر از آن مکانیسم لیزر و میزان تحریکی که دستگاه بر روی پوست ایجاد می کند در این امر نقش دارد. پس ابتدا باید روش های مختلف لیزر موهای زائد بدن را بررسی کنیم.

روش های مختلف لیزر موهای زائد بدن

روش های زیادی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. در این قسمت به معرفی محبوب ترین و جدیدترین روش های لیزر موهای زائد بدن می پردازیم.

دیود لیزر:

اگرچه روش لیزر دایود هنوز یکی از روش های رایج برای از بین بردن موهای زائد بدن است. اما با ارائه روش هایی مانند الکس به تدریج جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین روش لیزری از دست داد. با این نوع، طول موج پرتوهای آن 808 نانومتر است، همانطور که در سایر روش های مدرن از ژل خنک کننده در هنگام لیزر استفاده می شود که باعث درد و سوزش کمتری در نقطه هدف و اطراف آن خواهد شد.

مزایای:

ابتدا درد ناشی از کاهش طول موج را کاهش دهید.

دوم، پریودهای لیزر کمتر.

سوم، زمان بهبودی سریعتر.

چهارم، در رفع ضخامت موهای ناخواسته موثر است.

ایرادات:

اول، راندمان پایین.

ثانیا برای پوست های تیره مناسب نیست.

سوم، قطر کوچک نقطه لیزر، که روند درمان لیزر را گسترش می دهد.

لیزر ND-YAG:

این روش برای درمان افرادی با پوست سبز یا تیره به بازار عرضه شد. در روش ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر سر و کار دارید که از طریق پوست شما نفوذ بالایی خواهد داشت. چنین امواج طولانی می تواند باعث سوزش و درد در پوست شود. بنابراین این روش برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست.

فواید:

قابلیت پوشاندن انواع پوست.

معایب:

ابتدا نسبت به روش های دیگر درد بیشتری احساس کنید.

دوم، شواهد ناکافی برای حذف طولانی مدت موهای ناخواسته بدن.

روش IPL:

البته IPL لیزر نیست. در عوض، پرتوی قوی و تقویت شده است. اما از آنجایی که این روش به اشتباه در لیست دستگاه های لیزر قرار گرفته است، بسیاری از افراد از این روش به عنوان لیزر موهای زائد بدن یاد می کنند و ما در این لیست به آن اشاره کرده ایم.

IPL برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا روشی ارزان است. اما امروزه کمتر از همیشه مفید است. جدیدترین نوع IPL روش ELIGHT است که از فرکانس رادیویی نیز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می کند. طول موج در این روش برابر با 500 تا 1200 نانومتر است.

مزایای:

اول، ممکن است.

دوم اینکه با تغییر طول موج می توان طیف وسیعی از پوست ها را از روشن تا تیره پوشش داد.

معایب:

نیاز به جلسات بیشتر نسبت به روش های دیگر

الکس لیزری:

امروزه این روش محبوب ترین روش لیزر موهای زائد است. به این ترتیب پرتوهای نوری با طول موج 755 نانومتر بر روی سطح بدن پخش می شوند. در این طول موج ملانین پوست نور ساطع شده از لیزر را کمتر جذب می کند و در نتیجه رنگ پوست بدون تغییر باقی می ماند و سوزش و درد کمتری در نواحی مورد نظر ایجاد می شود. از طرفی ژل خنک کننده به کار رفته در این روش درد را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد. این روش برای پوست سفید و موهای تیره یک انتخاب فوق العاده ایده آل خواهد بود.

مزایای:

ابتدا قطر لکه لیزر.

دوم، سرعت بالا.

سوم، تاثیر زیاد روی موهای نازک.

معایب:

اول، خطر تغییر رنگ.

دوم، سوختگی در پوست تیره.

همانطور که می دانیم، حالت های مختلف طول موج های متفاوتی دارند. از طرفی همانطور که در ابتدا گفتیم باید روشی را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کنیم که طول موجی نداشته باشد که خیلی کم باشد و تاثیر کمی داشته باشد و خیلی طولانی نباشد که به پوست آسیب برساند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین و کم دردترین روش لیزر الکس است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com